Dag 2 - New York

14 juli 2016 - New York City, Verenigde Staten

Hallo België,

Vandaag hadden we een heel druk schema. We moeten New York in 2,5 dagen tijd ontdekken, dus tempo tempo!! De dag begon met een onverwachts goed ontbijt met frans stokbrood van een local bakery. We zetten eerst koers naar Battery Park, waar we de FREE ferry namen om de Statue of Liberty van dichterbij te bekijken. Dankzij deze goede tip van Elien haar vriendinnen spaarden we zo 5x18$ uit! Vervolgens trokken we verder naar Stone Street, het eerste kasseistraatje van Manhattan. Hier hebben we een super lekkere burger gegeten in een super gezellig restaurantje. Top! Een paar blokken verder stonden we in het financieel centrul van Manhatten: Wall Street! Jammer genoeg hebben we de bekende Bull niet gevonden. Dan volgde voor ons het hoogtepunt van de dag: 9/11 Memorial, Ground Zero. Heel indrukwekkend en pakkend. We kregen een rondleiding van een gids en een familielid van een slachtoffer, waardoor we terug gekatapulteerd werden naar het drama van 2001. Foto's spreken voor zich. Dan waagden we ons nogmaals ondergronds om de metro te nemen richting Brooklyn. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht op de skyline van Manhatten en de Brooklyn Bridge. We sloten de dag heel geslaagd af met een bezoek aan de Top of the Rock (Rockefeller), waar we een geweldig uitzicht hadden op heel New York. Geniet maar mee op de foto's.

Nu bedje in want morgen staat er weer een drukke dag op ons te wachten! Good night!

1. Vivi en Aldo:
    15 juli 2016
    Fijn jullie reis te kunnen volgen from Belgium ;) Mooie foto's, geniet van jullie reis !!
  2. Christel en Eric:
    16 juli 2016
    Wat een drukke, goed gevulde dagen!!!
    Fijn om elke dag zulk een verhaal te kunnen lezen. Zeer mooie foto's.
    Amuseer jullie nog goed,
    ...de groeten "oat Mümmerke"