Dag 9 - Lancaster

21 juli 2016 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hi Belgium,

Vandaag startten we de dag nogmaals met een uitgebreid ontbijtbuffet in ons hotel met uitzicht op de Niagara Falls. Op die manier waren we helemaal opgeladen voor de langste autorit van de reis: 6uur. We zetten koers richting Lancaster, waar we een bezoek brachten aan de traditionele Amish people. Met een tourbus werden we 200 jaar terug gekatapulteerd in de tijd. Men rijdt nog steeds met paard en koets, de velden worden nog met muilezel en eenvoudige werktuigen bewerkt en van multimedia is helemaal geen sprake. Hun kledij was zeer specifiek: mannen dragen altijd een hoed en bretellen en vrouwen heel monotome lange kledij. Enkel kledij in de hoofdkleuren is toegestaan en ook patronen vind je niet terug. Opvallend was ook dat ze volledig op zichzelf leven, onafhankelijk van de buitenwereld. Ze hebben hun eigen scholen, kerken, winkels, woningen enzovoorts. Zeker de moeite waard om eens te bezoeken!

We eindigen de dag met een diner in een gezellig lokaal restaurantje in het centrum van Lancaster. We kijken al uit naar morgen, want dan zetten we de reis verder naar Washington DC.

Er zijn ook enkele videofragmenten toegevoegd in de rubriek video's!

Quote of the day: The Amish have a different way of life, but it's the way they choose to live.

Ps: Voor Hans en co: Er zit een quizvraag verstopt in de fotoreeks van dag 8!