Dag 7 - Van Syracuse naar Niagara Falls

19 juli 2016 - Niagara Falls, Canada

Hi Belgium,

Vandaag begonnen we de dag sportief met 1 uur fitness in ons hotel. Daarna hadden we nood aan een stevig ontbijt. Gelukkig zijn de ontbijtjes deze reis al veel rijker (en Euopeser) dan 3 jaar geleden. Dan weer in onze minivan voor een tocht van 3 uur richting 1 van de topattracties van deze reis en tevens 1 van de wereldwonderen: de Niagara Falls! We stopten rond de middag nog snel langs de autostrade om op zen Amerikaans een hamburger te eten en rond 3 uur local time staken we de grens over naar Canada. Ons hotel lag namelijk net over de grens op Canadese bodem met zicht op de Niagara falls. Zalig! We zetten de namiddag in met een wandeling over de boulevard waar we de watervallen echt van dichtbij konden bewonderen. Super indrukwekkend! Om de watervallen van dichtbij ook te voelen, namen we een boot die tot aan de voet van de watervallen bracht. Zeker de moeite waard!

Na een korte rustpauze maakten we ons klaar voor een afsluiter van formaat: een avondmaal op het 10de verdiep van ons hotel met amazing view over de Niagara watervallen. Leuk was dat we ook de overgang zagen van dag naar nacht waarbij de watervallen verlicht werden in felle kleuren.

Nog een weetje van de dag: de pokémon gekte in de USA is niet meer in bedwang te houden. Zelfs Michiel is nu ook bezweken aan de verslaving. Samen met Niels vormt hij een echte pokémon-brigade!

Quote of the day: "Are you gonna jump?" - Dikke leuke man boven aan de watervallen.

Ps. Antwoord voor Hans: Strade Bianche?

1. Hans:
    20 juli 2016
    2 op 2 Aan de perfecte schrijfwijze te zien, rijst het vermoeden dat de internethulplijn wordt gehanteerd? Morgen bezoeken we nogmaals Firenze, een trip van 4500dm weliswaar na een uitgebreid ontbijtje. Wat is de naam van het locale voetbalploegje?
  2. Stefanie Brunet:
    9 augustus 2016
    om het op z'n Amerikaans te zeggen ... AMAZING !!!