Dag 11 - Washington DC

23 juli 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo België,

Na een nacht in ons back-up hotel trokken we het super hete Washington DC in.  We startten aan Washington monument, de imposante obelisk die de stad van ver kenmerkt. Vanuit de obelisk wandelden we langs de Reflecting Pool tot aan het WWII Memorial en vervolgens het prachtige Lincoln Memorial. Het was erg imposant hoe het reusachtige standbeeld Abraham Lincoln uitkeek naar the Capitol. Hierna volgden nog verschillende indrukwekkende memorials die zeker ook de moeite waard zijn om te bezoeken. Kenmerkend was dat deze volledige boulevard heel netjes, sereen en klassevol is. Voor ons een groot contrast met NY, dat ook heel indrukwekkend is maar veel drukker, chaotischer en vuiler. Hierna moesten we weer noodgedwongen het zwembad opzoeken door de hittegolf. Gelukkig werkte de elektriciteit terug en konden we vandaag wel genieten van een verfrissende duik.

Pas toen de zon onder was, waagden we ons weer de stad in. Nu voor een bezoek aan the White House. Dit kan echter om veiligheidsredenen slechts vanop een afstand. Indrukwekkend om te zien waar Obama nu echt woont! We eindigen de dag in een typisch Amerikaans restaurant waar een groot bord met veel 'meat' op het menu stond.

Quote of the day: "Out of the mountain of despair, rises a stone of hope" - Tekst op Martin Luther King Memorial.